صافی و احیا

مراحل انجام کراتین

کراتینه کردن مو

مراحل انجام کراتین :

کراتین مو یک روش تخصصی برای احیا و جلا بخشیدن موهای آسیب دیده می باشد که برای انجام آن نیاز به گذراندن دوره های آموزشی مرتبط و تجربه و تخصص می باشد و انجام آن توسط افراد آماتور موجب آسیب شدید و جبران نا پذیر به زیبایی و گاها سلامت فرد می شود.

اگر شما شخصی هستید که قصد انجام کراتین را دارید و تخصصی در این زمینه ندارید پیشنهاد می شود که به سالن های زیبایی که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه فرمایید.

مراحل انجام کراتین مو جهت آشنایی شما عزیزان با روال و مراحل انجام کراتین می باشد.

در قدم اول انتخاب مواد کراتین می باشد که به موارد زیادی بستگی دارد که تعدادی از آن را ذکر میکنیم.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب کراتین متناسب با مو

1-میزان سلامت یا آسیب دیدگی مو ها مراحل انجام کراتین :

مو ها به طور معمول در حالت طبیعی در ساختار خود مواد معدنی مانند کلسیم،پروتئین زینک کراتین و … دارند که باعث استقامت مو میگردند.

استفاده از مواد دکلره و رنگ به مرور این مواد معدنی موجود در ساقه را تضیف کرده یا از بین می برند،به این جهت مو حالتی پوک و کشتسانی به خود میگیرد.

پس قطعا مقاومت موی  دکلره شده به مراتب از مو های طبیعی کمتر است و باید از موادی استفاده شود که درصد احیا بالاتر و درصد صافی پایین تری دارند و برای موهای طبیعی می توان از موادی استفاده کرد که درصد صافی بالاتری دارند.

2-زخامت مو:

موهای نازک آسیب پذیر تر از موهای زخیم می باشند و باید به این موضوع دقت فراوانی کرد.

3- نوع مواد:

بعضی از مواد لمراحل و روش استفاده مخصوص به خود را دارند که باید به این دقت شود.

مراحل انجام کراتین

لوازم مورد نیاز جهت مراحل انجام کراتین :

کراتینه مانند هر روش دیگر نیازمند تجهیزات مخصوص به خود میباشد؛ شما برای انجام کراتینه در خانه ملزم به تهیه وسایل زیر هستید:

  • شامپو نمره یک مخصوص قبل از کراتینه
  • دستگاه آنالیزور و رطوبت سنج مو
  • سشوار مو
  • دستگاه ماکرومیست یا نانو استیم
  • مواد کراتینه باکیفیت متناسب با حجم موها
  • کاسه، براش و کلاه رنگ
  • اتو مو با سرامیک کراتینه و قابلیت تنظیم تا 270 درجه
  • شامپو و ماسک مو مخصوص بعد از کراتینه

مرحله اول: شستن مو با شامپو

ابتدا موهایتان را با شامپو نمره یک که مخصوص قبل از کراتینه است؛ برای دو مرتبه بشویید. در مرتبه اول مو ها را از آلودگی پاک کنید. در مرتبه دوم ۳ الی ۵ دقیقه مو هایتان را ماساژ دهید. دقت کنید که شامپو قبل کراتینه باید دارای خاصیت ضد پسماند (anti residue) باشد،تا موهای شما را عمیق پاک کند و همچنین اثری از خود روی موهایتان باقی نگذارد. فقط در اینصورت موهایتان میتواند برای جذب حداکثری کراتینه آماده شود.

شستشوی مو

مرحله دوم: هیدروژن رسانی به مو

هیدروژن رسانی به مو قبل از کراتینه بسیار مهم و ضروری است؛ این کار میتواند تا ۵۰ درصد اثر صاف کنندگی را بیشتر کند. هیدروژن رسانی به مو از دو طریق میتواند انجام شود. شما میتوانید به کمک دستگاه ماکرومیست و یا تفنگ های نانو استیم این کار را انجام دهید.

هیدروژن تراپی

مرحله سوم: خشک کردن کامل مو

با باد ملایم سشوار موهای خود را خشک کنید؛ و  ۸۵ الی ۹۵ درصد رطوبت آن را بگیرید. دقت کنید که این درصد گفته شده با توجه به دستورالعمل درج شده بر روی بدنه مواد، تعیین میشود.

مرحله چهارم: قسمت بندی مو

به کمک شانه و گیره سر، موهایتان را به ۸ قسمت تقسیم کنید. دقت کنید که گیره ها محکم بسته شوند که در طول انجام کار باز نشده و تداخلی با مواد گذاری ایجاد نشود.

مرحله پنجم: مطالعه دستورالمعل سازنده محصول

هر محصول کراتینه دارای دستورالعمل خاص خود می باشد. مراحل انجام کراتین کردن مو از موادی به مواد دیگر بسیار متفاوت است. بطور مثال، مواد کراتینه برزیلی ( قدیمی ) دارای قرنطینه هستند و یا مواد آمریکایی نیازمند اتو کشی بیشتر میباشند. توجه کردن به این نکات بسیار ضروریست؛ بطوری که عدم رعایت آن میتواند باعث نتیجه نگرفتن و آسیب به موهایتان شود.

 

مرحله ششم: مواد گذاری مراحل انجام کراتین :

موهایتان رو به گونه ای به مواد آغشته کنید که هیچ تار مویی خشک نماند. این کار میتواند به کمک قلم مخصوص و شانه دندانه درشت، بهتر انجام شود. توجه کنید که از مواد بیش از اندازه استفاده نکنید.

مرحله هفتم: جذب مواد مراحل انجام کراتین :

موهایتان را با استفاده از کلاه مخصوص بپوشانید. اجازه دهید مواد بر اساس مدت زمان درج شده بر روی بسته محصول، روی موهایتان بماند.

 

مرحله هشتم: براشینگ

مهم ترین مرحله در آموزش کراتینه مو براشینگ است. کاری که شما باید مانند یک آرایشگر حرفه ای، مهارت زیادی در انجام آن داشته باشید. هدف از براشنیگ در این مرحله صرفا خشک کردن مو نمیباشد؛ بلکه هدف اصلی آغشته کردن تمام تارهای مو، از تمام جهات به پیوند های پروتئین کراتینه است. میزان سردی و گرمی باد سشوار نیز به موادی که استفاده میکنید بستگی دارد.

 

مرحله نهم: اتوکشی مراحل انجام کراتین :

ابتدا یک اتو  موی مناسب با سرامیک مخصوص کراتینه تهیه کنید. این اتوی مو باید قابلیت تنظیم تا ۲۷۰ درجه سانتیگراد را داشته باشد. موها را به دسته های کوچکتر تقسیم کنید و هر لاخ مو را ۷ مرتبه اتو بکشید. هرچه سرعت حرکت دستتان کند تر باشد، صافی بالاتر و احیا کمتری خواهید داشت و بالعکس. همچنین توجه کنید که حرکت خیلی تند یا کند دست ها میتواند باعث سوختگی های شدید و یا ریزش مو شود.

 

مرحله دهم: قرنطینه

اگر چه گفته میشود بعضی محصولات نیازی به قرنطینه ندارند، ولی شما برای تداوم ماندگاری، بهتر است سه روز موهایتان را نشوئید. در طول این سه روز میتوانید موهایتان را اتو بکشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *